Konferens om pedagogisk forskning

Avdelningen för pedagogik är i år arrangörer för Dialogkonferensen "Pedagogisk forskning i Skåne” den 22 augusti här på institutionen. Konferensen arrangeras för fjärde året i rad i samverkan med Malmö högskola och Högskolan Kristianstad.

På konferensen kommer aktuell pedagogisk forskning vid de skånska lärosätena att presenteras och diskuteras.

Keynote är professor Carl Anders Säfström från Södertörns högskola. Han kommer att tala utifrån temat "Pedagogik, arité och konsten att fånga en röd hård boll”.

Vänligen kontakta Bosse eller Mattias om du vill ha mer information om konferensen.

Bosse Bergstedts personliga sida

Mattis Nilsson Sjöbergs personliga sida