Porträtt Lisa Eklund. Foto: Emma Lord.

Lisa Eklund

Docent | Universitetslektor

Porträtt Lisa Eklund. Foto: Emma Lord.

Gender and reform, getting the right data right

• Lisa Eklund
  • Henia Dakkak
  • Siri Tellier

Summary, in English

The article discusses the importance of data by sex in order to promote and advocate for gender mainstreaming into humanitarian assistance. It points at some of the weaknesses in data collection and management and makes recommendations on how to get the right data right.

Engelska

Sidor

Publikation/Tidskrift/Serie

Forced Migration Review