Gökhan Kaya har disputerat

Gökhan Kaya har försvarat sin avhandling i ämnet sociologi med avhandlingen "Aspirations, capital and identity: four studies on the determinants of life chances for young Swedes with an immigrant background" 12 September klockan 14:00 i Stora Algatans hörsal in Lund.

Gökhan Kaya
Fakultetsopponent var Docent Susanne Urban, Institutet för Bostads- och urbanforskning, Uppsala.

Huvudhandledare och ordförande vid disputationen var professor Christofer Edling, Sociologiska institutionen, Lunds universitet.

Betygskommitén:

• Docent Chistopher Mathieu, Sociologiska institutionen, Lunds universitet
  • Docent Dalia Abdelhady, Centrum för Mellanösternstudier, Lunds universitet
  • Professor Pieter Bevelander, Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare, Malmö universitet

Gökhan Kaya's personliga sida

Avhandlingen: Aspirations, capital and identity: four studies on the determinants of life chances for young Swedes with an immigrant background