Maria Gómez har försvarat sin avhandling

Maria Gómez har disputerat i ämnet pedagogik med avhandlingen "Teachers' Assessment and gradings Practices in upper secondary Science Classrooms in Sweden. The Teachers' and Students' Perspectives" idag onsdag 25 oktober klockan 10:00 i Edens hörsal i Lund.

Fakultetsopponent var Professor Per Andersson, institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet och ordförande vid disputationen var Professor Bosse Bergstedt.

Huvudhandledare: Professor Bosse Bergstedt

Betygsnämnd:

• Professor Christofer Edling, Lunds universitet
  • Docent Vivica Lindberg, Högskolan i Jönköping
  • Docent Annika Lantz-Andersson, Göteborgs universitet

Läs avhandlingen Teachers' Assessment and gradings Practices in upper secondary Science Classrooms in Sweden. The Teachers' and Students' Perspectives