Christofer Edling

Christofer Edling

Representation och integration i lokala eliter

Repesentation and integration in local elites

• Christofer Edling
  • Rydgren Jens
  • Gergei Farkas

Redaktör

• Bengt Erik Eriksson
  • Mikael Holmqvist
  • Lena Sohl

Summary, in Swedish

Utgör lokala eliter i Sverige välintegrerade sociala enheter, eller återfinns de i flera socialt åtskilda elitfraktioner? Är kvinnor inom den lokala eliten inte bara underrepresenterade till antal, utan även strukturellt missgynnade på grund av sitt kön? Och i vilken mån bidrar elitpersonernas informella umgänge, i till exempel Rotary-klubbar, till deras övergripande integration och sociala kapital?

Avdelning/ar

• Sociologi
  • Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • Ekonomisk-historiska institutionen