Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Flytten till Allhelgonaskolan

Detta är rekommendationer och den preliminära tidsplanen för Sociologiska institutionens omlokalisering till Allhelgonaskolan.

Du behöver ditt LU-kort för att komma in i byggnaden

Prova ditt LU-kort med kortladdarna och låsen inne i huset (ibland kallade SALTO-lås). Det finns två SALTO-laddare på entréplanet. Testa dessa före den 1 juli. Under juli kommer det att vara svårt att få hjälp.

Observera att första gången du använder en kortladdare blinkar den upprepade gånger. Låt kortet sitta kvar på laddaren tills den inte blinkar längre. Om det uppstår problem, mejla access [at] sam [dot] lu [dot] se. Vissa dörrar inne i huset kan vara tröga att öppna. Tryck ner handtaget hårt för att öppna.

Allmän information

  • Köket och lunchrummet är funktionella. Du kan ta med din egen lunch.
  • När du kommer till ditt kontor ber vi dig att hitta din stol, ditt skrivbord och din låda och därefter packa upp.
  • Alla tomma lådor ska placeras i köket på 1:a våningen, rum 214 på 2:a våningen eller rum 309 på 3:e våningen. Ställ dem där före den 3 juli om du kan.
  • Observera att vissa lådor kanske inte kommer att packas upp på ett tag.
  • Observera att alla medarbetare har tillgång till varandras rum.
  • Det kommer inte att finnas en nyckel till alla skrivbordslådor, eller en låda till alla, så var vänlig och gör anspråk på en bara om du behöver.
  • Vänligen flytta inga skrivbord, bokhyllor eller andra tunga möbler (t.ex. soffa) eller dekorationer (t.ex. växter). Detta är viktigt med tanke på kablar och ledningar.
  • Mötesrummen i byggnaden (118, 307 och Edebalksalen) bokar du själv i TimeEdit.
  • Om frågor uppstår den 20 juni, kontakta Magnus Ring så lotsar han dig vidare.
     
  • Solskydd installeras under juli månad.
  • Textilier (för akustik och insynsskydd) kommer att installeras under juli-augusti.

Rapportera problem till följande instanser

  • Fel i byggnaden, (avlopp, ventilation, värme, skador etc.):
    Akademiska Hus - felanmälan Akademiska Hus. Notera, i systemet heter huset "Socialhögskolan".
     
  • Datorer:
    Servicedesk [at] lu [dot] se
     
  • Telefoni (vidarekoppling etc.):
    Servicedesk [at] lu [dot] se
     
  • Vid inbrott eller akuta händelser:
    Universitetets larmnummer, 046-222 0700
     
  • Allt som rör hur huset fungerar tar du bäst upp med Husgruppen (Lisa, Magnus eller Rose-Marie) för att säkerställa att det hanteras på utvärderingsmötet den 19 september med Projekt Campus Paradis (Fakulteten). Vi kommer även att ha en arbetsmiljöinspektion innan den 19 september.
     
  • Arbetsmiljörelaterade frågor hanteras på sedvanligt sätt med närmaste chef och skyddsombuden.

I LU-box finner du mer viktig information inför flytten (Instruktioner packning flyttkartonger, Möbleringsplan Allhelgonaskolan, Principer för rumsindelning, Telefoni efter flytten)

Tidsplan för flytt från Hus G till Allhelgonaskolan

20 juni (16:00)Välkomstmingel och sommarhälsningar
3 juliTomma flyttkartonger samlas in på Allhelgonaskolan
23-24 augusti"Hemnat": Rumskamrater diskuterar arbetsmiljön i respektive rum
19 septemberUppföljning och utvärdering

Läs mer om ”Ett nytt Campus Paradis” på samhällsvetenskapliga fakultetens internwebb sam.lu.se/internt/campus-paradis