Magnus Karlsson

Vägen till validering

• Magnus Karlsson

Summary, in Swedish

Projektet bygger på ett samarbete med regionens folkhögskolor och Folkuniversitetet när det gäller behörighetsgivande utbildning. Det är med andra ord viktigt att göra en kartläggning av hur olika universitetsförberedande utbildningar arbetar för att säkerställa behörighet och hur detta skall kunna bli en integrerad del av arbetet med breddad rekrytering på Lunds universitet.

Universitets- och högskoleämbetet

• Sociology (excluding Social Work, Social Psychology and Social Anthropology)