Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Shai Mulinari

Docent | Universitetslektor

Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Slapp hantering av läkemedelsindustrin skadar Läkemedelsverkets trovärdighet

Indolent handling of the pharmaceutical industry harms the Medical Product Agency’s credibility

• Shai Mulinari

Summary, in Swedish

Abstract in Undetermined

Patienter måste kunna lita på att Läkemedelsverket i både i skrift och handling ställer deras rätt till korrekt information över läkemedelsindustrins intressen. Risken är annars överhängande att verkets trovärdighet i läkarnas och allmänhetens ögon urholkas, något som i förlängningen kan få allvarliga medicinska konsekvenser.

• Genusvetenskapliga institutionen

Svenska

Sidor

Publikation/Tidskrift/Serie

Läkartidningen

Volym

Issue

Artikel i tidskrift

Swedish Medical Association

• Basic Medicine

Projekt

• After the success with the new generation antidepressants: Experiences, practices, discourses and changes in the self.

• ISSN: 0023-7205