Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Shai Mulinari

Docent | Universitetslektor

Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Misleading advertising for antidepressants in sweden: a failure of pharmaceutical industry self-regulation.

Författare

  • Anna Zetterqvist
  • Shai Mulinari

Summary, in English

The alleged efficacy of pharmaceutical industry self-regulation has been used to repudiate increased government oversight over promotional activity. European politicians and industry have cited Sweden as an excellent example of self-regulation based on an ethical code. This paper considers antidepressant advertising in Sweden to uncover the strengths and weaknesses of self-regulation.

Avdelning/ar

  • Kardiovaskulär forskning - immunitet och ateroskleros
  • Diabetiska komplikationer
  • Genusvetenskapliga institutionen
  • EXODIAB: Excellence of Diabetes Research in Sweden

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

PLoS ONE

Volym

8

Issue

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Public Library of Science (PLoS)

Ämne

  • Health Care Service and Management, Health Policy and Services and Health Economy

Nyckelord

  • Advertising
  • Antidepressants
  • Drug Industry
  • Sweden
  • Codes of ethics

Status

Published

Projekt

  • After the success with the new generation antidepressants: Experiences, practices, discourses and changes in the self.

Forskningsgrupp

  • Cardiovascular Research - Immunity and Atherosclerosis
  • Diabetic Complications

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1932-6203