Steven Sampson

How i became a ‘Romania Expert’

• Steven Sampson

Summary, in English

This paper, a revised presentation at a panel on academic exchanges at the 2018 Conference of the Society for Romanian Studies, discusses the challenges of researchers studying small, insignificant places, and particularly when our specific knowledge pushes us to become generalists. Since every country has a ‘La noi ca la nimeni’ (‘Nobody has it the way we have it’) discourse, how do we make Romania interesting?

• Socialantropologi

Sidor