Välkommen till kursen Kvalificerad yrkespraktik inom personal- och arbetslivsområdet

Kurskod: PARN05, 15 hp
Kursperiod: 27 oktober 2023 – 14 januari 2024

Obligatoriskt informationsmöte

Kursstarten som är obligatorisk inleds med ett informationsmöte.

Tid och plats:
27 oktober kl. 15:30–17:00

Adress: Allhelgona Kyrkogata 8, Gamla köket (Socialhögskolan), rum 208

Du finner också tid och plats för introduktionsmötet samt kommande seminarium genom att söka på kurskoden (PARN05) i schemat. Hitta ditt schema via TimeEdit.

Observera att tid och plats kan komma att ändras, kolla gärna schemat strax innan terminsstart.

Webbregistreringsperiod: 20 – 27 oktober

Du måste själv registrera dig på din kurs. Har du inte hunnit få någon praktikplats före detta datum, hör av dig till info [at] soc [dot] lu [dot] se (info[at]soc[dot]lu[dot]se) så hjälper vi dig med registreringen.

Du registrerar dig på kursen med hjälp av ditt student-ID i Ladok för studenter.

I vår checklista för nya studenter kan du läsa om studentkonto, webbregistrering m.m.

Praktikinstruktioner, kursplan m.m.

Observera att du ska fylla in din praktikplan och skicka den till Olle Frödin senast två veckor innan avsedd praktikstart.

Information om din kurs såsom kursplan, praktikinstruktioner, praktikplan finner du här.

Praktikplanen/kontraktet mellan dig som student, praktikplatsen och kursansvarig lärare ska fyllas i så snart du har er praktikplats klar. Praktikplanen ska skickas till Olle Frödin senast två veckor före praktikkursens start den 27 oktober (se e-postadress under Kontaktinformation nedan). Praktikkursen omfattar perioden 27 oktober 2023 – 14 januari 2024. En mall för praktikplanen och praktikinstruktioner hittar du på HR-programmets sida, se länk strax här ovan!

Lärplattformen Canvas m.m.

Din lärplattform heter Canvas. Logga in med ditt student-ID: https://canvas.education.lu.se/ För att få tillgång till din kurs i Canvas behöver du först ha gjort din webbregistrering. Kursytan publiceras cirka en vecka innan kursstart.

På webbsidan Nuvarande student hittar du genvägar till Ladok, Canvas, Webmail och inte minst Digital studiemiljö, där du finner info om bl.a. Zoom och Canvas. Här hittar du även Aktuell info och info om olika stödfunktioner under rubriken Service och stöd.

Studerandeexpeditionen

Sociologiska institutionen, Bredgatan 26, Allhelgonaskolan
Susanne Lindberg
E-post: info [at] soc [dot] lu [dot] se

Studievägledning

Caroline spannel Brnelic
E-post: studievagledare [at] soc [dot] lu [dot] se

Kursansvarig

Olle Frödin, olle [dot] frodin [at] soc [dot] lu [dot] se

Varmt välkommen till Sociologiska institutionen!