Välkommen till kursen Pedagogik: Examensarbete för magister eller masterexamen

PEDM24 Pedagogik: Examensarbete för masterexamen, 30 hp

Terminsperiod: 15 januari – 2 juni 2024

Intro – kontakta kursansvarig

Denna kurs är inte schemalagd, utan ta kontakt med kursansvarig för ett första inledande möte:

Fredrik Sandberg, fredrik [dot] sandberg [at] soc [dot] lu [dot] se

Webbregistreringsperiod: 8 – 15 januari

Du registrerar dig på kursen med hjälp av ditt student-ID i Ladok för studenter.

I vår checklista för nya studenter kan du läsa om studentkonto, webbregistrering m.m.

Behörighetskrav: Se kursplanen för just din kurs här nedan.

Kursplan PEDM23
Kursplan PEDM24

Du som ev. har villkor i ditt antagningsbesked kan kanske inte göra självregistrering utan behöver då ta kontakt med oss för att få individuell bedömning och hjälp med registrering men gör ett försök först, annars kontaktar du Studievägledningen (se nedan kontaktuppgifter).

Kursplan, lärplattform m.m.

Du hittar länkar till kursplan samt länk till inloggningssida till lärplattformen Canvas på sidan för kurslitteratur och kursplaner.

Det är inte säkert att ni kommer att använda er av Canvas. Kursansvarig kommer att meddela dig vad som gäller.

Kartor till våra lokaler hittas via vår sida Hitta hit läsåret 2023–2024.

På webbsidan Nuvarande student hittar du genvägar till Ladok, Canvas, Webmail och inte minst Digital studiemiljö, där du finner info om bl.a. Zoom och Canvas. Här hittar du även Aktuell info och info om olika stödfunktioner under rubriken Service och stöd.

Studerandeexpeditionen

Sociologiska institutionen, Bredgatan 26, Allhelgonaskolan
Susanne Lindberg
E-post: info [at] soc [dot] lu [dot] se (info[at]soc[dot]lu[dot]se)

Studievägledning

Caroline Spannel Brnelic
E-post: studievagledare [at] soc [dot] lu [dot] se

Kursansvarig

Fredrik Sandberg, fredrik [dot] sandberg [at] soc [dot] lu [dot] se

Varmt välkommen till Sociologiska institutionen!