Välkommen till kursen Sociologi, psykologi: Verksamhetsförlagd utbildning

Kurskod: HURB07, 15 hp
Terminsperiod: 20 mars – 2 juni 2024

Obligatoriskt introduktionsmöte

Kursstarten som är obligatorisk inleds med ett introduktionsmöte online via Zoom.

Du finner tid och plats för introduktionsmötet och seminarium genom att söka på kurskoden (HURB07) i schemat. Hitta ditt schema via TimeEdit.

Sida med information om hur Zoom fungerar.

Observera att tid kan komma att ändras, kolla gärna schemat strax innan terminsstart.

Praktikinstruktioner och praktikplan m.m.

Information om praktikinstruktioner och praktikplan hittar du här:

OBS! Praktikplanen/kontraktet mellan dig som student, praktikplatsen och kursansvarig lärare ska fyllas i så snart du har en praktikplats klar. Praktikplanen ska i första hand skickas till utbildningsadministratör Susanne Lindberg (se postadress nedan) senast en vecka före praktikkursens start den 20 mars, dvs senast den 13 mars. Praktikkursen omfattar perioden 20 mars–2 juni.

Lunds universitet
Sociologiska institutionen
Att. Susanne Lindberg
Box 114
221 00 Lund

Det går även att lämna in praktikplanen på plats men tänk på att huset är låst och du behöver ringa för att bli insläppt (se telnr nedan). Besöksadressen är:
Allhelgonaskolan (Sociologiska institutionen)
Bredgatan 26 i Lund
Vänligen ring administrationen 0720 662 000 (se dörrlapp) alt. 046-222 88 44.

Se länk ovan för praktikplanemall.

Behörighetskrav: Se kursplanen.

Registrering på praktikkursen

Vi registrerar dig när ditt praktikavtal är klart och underskrivet inför kursstarten. Du behöver alltså inte själv göra någon webbregistrering.

Studerandeexpeditionen

Sociologiska institutionen, Bredgatan 26, Allhelgonaskolan
Susanne Lindberg
Tel: 046-222 88 44
E-post: info [at] soc [dot] lu [dot] se (info[at]soc[dot]lu[dot]se)

Studievägledning

Caroline Spannel Brnelic
Tel: 046-222 87 38
E-post: studievagledare [at] soc [dot] lu [dot] se

Kursansvarig

Annika Elwert, annika [dot] elwert [at] soc [dot] lu [dot] se

Varmt välkommen till Sociologiska institutionen!