Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Studerandeexpeditionen

Du hittar oss på entréplan i hus G på Paradisgatan 5. Säkrast får du tag på oss under våra öppettider, men du är givetvis alltid välkommen med dina frågor när dörren står öppen.

Välkommen till studerandeexpeditionerna i rum 117B och 118B!

Till oss kan du vända dig med förfrågningar om t ex:

Skicka e-post

Om du skickar ett mail med din fråga är det bra om du uppger så mycket information som möjligt, tex. kurskod, namn och personnummer. Info [at] soc.lu.se
 

Vanliga frågor till studerandeexpeditionen

När är introduktionsmötet?
Information om höstens introduktionsmöten skickas ut via mail i mitten av augusti. Information om vårens introduktionsmöten skickas ut via mail i januari, cirka 10 dagar innan kursstart.

Kan jag byta till en annan kurs än den jag blivit antagen till?
Nej man kan tyvärr inte byta till annan kurs än den man blivit antagen till. Särskilt viktigt att notera att byte mellan Campuskurs (på plats i Lund) och Distanskurs inte heller går att göra trots att kurserna kan ha samma namn eller beteckning. Om du har sökt fel kurs får du istället gå tillbaka till Antagning.se och göra en sen anmälan.

Anmälan till omtentamen
Du anmäler dig till omtenta och uppsamlingstenta via Studentportalen, här är information om hur du gör (pdf) Observera att din anmälan behöver göras senast en vecka innan tentatillfället.

Vad är studentkonto (StiL)?
Studentkonto (StiL, Student i Lund) är din elektroniska nyckel till Lunds universitet. Identitet och lösenord skickas hem till dig när du är förstagångsregistrerad student. Du använder dig sedan av samma identitet under hela din studietid. Studentkontot erbjuder ett antal elektroniska tjänster som e-postkonto, tillgång till bibliotekets databaser och tillgång till Ladok. Logga in med ditt studentkonto (StiL) på Studentportalens webbplats.

Jag har tappat bort mitt student-id (StiL), hur får jag nya uppgifter?
Kontakta supporten för studentkonto (StiL).

Måste jag vara registrerad på kursen?
Ja, du måste vara registrerad på den kurs du läser eller tenterar i någon form. Om du inte blir klar med kursen i tid, vänder du dig till expeditionen för att om möjligt bli omregistrerad och avsluta studierna följande termin.

Hur får jag veta mitt tentamensresultat?
Tentamensresultat anslås i korridoren utanför studerandeexpeditionen. Du kan också se tentaresultatet i LADOK med hjälp av din StiL-identitet.  Frågor om tentamensresultat via telefon undanbedes.
Varför är inte mitt betyg med på anslagstavlan?
Endast godkända resultat sätts upp på anslagstavlan.

Vad ska jag ta med mig till salstentamen?
Observera att du måste visa fotolegitimation, annars får du inte lov att tentera. Ta också med pennor och eventuella andra tillåtna hjälpmedel.

Sidansvarig:

Tre studenter framför gul vägg.

Besöksadress:

Sociologiska institutionen
Paradisgatan 5, Hus G, Entréplan, Lund

 

Öppettider

Öppet under terminstid:
Säkrast mån-fre 10-12

 

Kontakt

Pedagogik
Lyudmyla Khrenova
Tel: +46 46-222 01 75
E-post: lyudmyla.khrenova [at] soc.lu.se

Pedagogik, rum 118B Tjänstledig
Caroline Spannel Brnelic
Tel: +46 46 222 87 38

Sociologi och Socialantropologi, rum 117B
Mona Pettersson
Tel: +46 46 222 88 44
Håkan Bergquist
Tel: +46 46 222 88 13

Info [at] soc.lu.se

 

Sociologiska institutionen
Lunds universitet
Besök: Paradisgatan 5, Hus G, Lund
Postadress: Box 114 , 221 00 Lund
Telefon: +46 46-222 00 00 (växel) +46 46-222 88 44, +46 46-222 88 13 (sociologi och socialantropologi) +46 46-222 87 38 (pedagogik)

Samhällsvetenskapliga fakulteten