Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Pedagogiska relationer

Vår tidigare doktorand i pedagogik Simon Ceder, som disputerade i februari med sin avhandling ”Cutting Through Water: Towards a Posthuman Theory of Educational Relationality”, har blivit intervjuad om sin avhandling av Pedagogiska magasinet.

”Jag ville försöka reda ut varför våra idéer om pedagogiska relationer ser ut som de gör och har läst massor av teorier om detta. Därefter har jag problematiserat och även skrivit fram några nya begrepp. Jag har utsatt mig för en mängd olika idéer från olika idétraditioner, både inom och utanför pedagogiken”.

Artikeln finns att läsa på Pedagogiska magasinets webbplats