Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Axel Fredholm

Axel Fredholm

Universitetslektor

Axel Fredholm

The paradoxical nature of Swedish school reform

Författare

  • Axel Fredholm

Avdelning/ar

  • Sociologi

Publiceringsår

2016-11-21

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Webbpublikation

Ämne

  • Sociology

Nyckelord

  • school reform
  • Förstelärare
  • Sweden
  • curriculum
  • school politics
  • educational philosophy

Status

Published