Delta i studie om gymnasieelevers arbetslivserfarenheter

Skrivbord med böcker, men ingen som sitter där.

Vill du delta i en studie om gymnasieelevers erfarenheter av att deltidsarbeta under läsåret? Jag söker just nu efter personer som har eller har haft erfarenhet av att jobba extra under terminerna, för att delta i en intervju.

Intervjun är ungefär som ett samtal och tar ca. 60 minuter att genomföra. Vi kommer främst att prata om dina arbetserfarenheter, varför du valt (eller valde) att arbeta under skoltiden, och hur arbetet påverkat din vardag. Du bestämmer tid och plats för intervjun, och intervjun kan även göras per telefon eller digitalt. Deltagandet är frivilligt och du kan när som helst, utan motivering, avbryta din medverkan. Informationen jag samlar in genom intervjun kommer att rapporteras på ett sådant sätt att enskilda personer inte kan identifieras.

Jag som intervjuar heter Anna Kallos och är anställd vid Sociologiska institutionen på Lunds universitet. Resultatet av intervjustudien kommer att ingå i mitt avhandlingsprojekt, där jag undersöker gymnasieelevers deltidsarbete parallellt med studier. Projektet bygger på både statistik och intervjuer med arbetande elever. Syftet är att undersöka vilka olika grupper av skolelever som arbetar, med vilka jobb, under vilka arbetsförhållanden, av vilka skäl och hur det påverkar deras vardag.

Om du är intresserad av att delta i studien eller om du vill veta mer om projektet, kontakta då:

Anna Kallos
Mejl: anna [dot] kallos [at] soc [dot] lu [dot] se

Forskningsprojektet har genomgått en etikprövning.

FORSKARE SOM GENOMFÖR STUDIEN

Anna Kallos (Doktorand & forskare)
Projektet genomförs vid Sociologiska Institutionen på Lunds universitet. Etikprövningsmyndigheten har godkänt projektet.