Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt Mimmi Barmark. Foto: Emma Lord.

Mimmi Barmark

Universitetslektor

Porträtt Mimmi Barmark. Foto: Emma Lord.

Låt oss kalla det skolkultur. Om betydelsen av normativt försvarbara och meningsaktiverande praktiker för förbättrade skolprestationer.

Författare

  • Mats Trondman
  • Sophie Krantz
  • Karina Petersson
  • Mimmi Maria Barmark

Avdelning/ar

  • Sociologi

Publiceringsår

2012

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Locus

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Institutionen för individ, omvärld och lärande vid Lärarhögskolan i Stockholm

Ämne

  • Sociology (excluding Social Work, Social Psychology and Social Anthropology)

Nyckelord

  • sociologi
  • sociology

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1100-3197