Lundakarnevalen stänger Sociologiska institutionen 20-22 maj 2022

Ballonger och folk under Karnevalen i Lundagård 2014.

Nu är det äntligen vart fjärde år igen och under tre dagar, den 20-22 maj, är det Lundakarneval!

Se Lundakarnevalens webbplats för mer om karnevalen.

Karnevalsområdet kommer som vanligt att sträcka sig över hela Lundagård och delar av Paradiset där Sociologiska institutionen ligger.

Sociologen håller stängt fredag 20 maj

Sociologiska institutionens hus (G) kommer att hållas låst från torsdag kl 17:00 till måndag morgon och endast anställda kommer att ha tillgång till huset.

Anställda som befinner sig i huset under fredagen ska använda den norra entrén (G3, på baksidan) och måste lämna byggnaden senast kl 12:00.

Mer information som rör vårt område

Den officiella invigningen startar klockan 13.00 fredagen den 20 maj vid Universitetshuset och avslutas söndagen den 22 maj klockan 24.00.

Byggnation och etablering av området börjar den 9 maj och städning och avetablering påbörjas direkt efter söndagen.

Soundcheck på scenen i kvarteret sker på torsdagen (19 maj) klockan 12:00-13:00 samt efter klockan 17:00, och under fredagens förmiddag.

Från och med den 12 maj klockan 17:00 till den 25 maj klockan 06:00 kommer Byrålogens parkering inte vara öppen. Parkeringskontoret sätter upp information vid parkeringens infart när det närmar sig.

Som tidigare år kommer det finnas en scen utanför huset Gamla Kirurgen, men utgångarna kommer att kunna användas för in- och utgång i huset.