Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Shai Mulinari

Docent | Universitetslektor

Bild på Shai Mulinari. Privat bild.

Etik och marknadsföring: Skäl till självkritik?

Författare

  • Shai Mulinari

Summary, in Swedish

Marknadsföringen av läkemedel är ständigt omtvistad. Branschen klandras inte sällan för en alltför aggressiv marknadsföring för att maximera försäljningen. I synnerhet har kritiken mot industrin varit hård i USA, där flertalet bolag dömts för eller ingått förlikningar i miljarddollarklassen efter omfattande och tillsynes medvetet oetiskt försäljningsarbete.

Avdelning/ar

  • Sociologi

Publiceringsår

2015

Språk

Svenska

Sidor

28-30

Publikation/Tidskrift/Serie

Pharma Industry

Volym

2

Issue

15

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Pharma Industry Publishing AB, Pharma Industry Publishing AB

Ämne

  • Other Medical Sciences not elsewhere specified
  • Sociology
  • Ethics

Status

Published

Projekt

  • The dilemma of the swine flu vaccine