Grundskolelärares sjukdom orsakad av arbete

HETZLER TALAR I GÖTEBORG OM KRIG PÅ ARBETSPLATSEN. Professor Antoinette Hetzler är inbjuden till seminariet för arbetsliv och välfärd vid Göteborgs universitet idag, den 6 februari 2018.

Antoinette Hetzler presenterar ett kapitel från en kommande bok som heter The Transformation of Work in Welfare State Organizations.

Kapitlet visar hur 569 anställda i grundskolan i Sverige, kvinnor och män, mellan 2012 och 2015, kom fram till att deras sjukdom orsakats av deras arbete.

Boken kommer att publiceras i april 2018.

Working life/Welfare seminar
Seminarium "Krig på arbetsplats"
Professor Antoinette Hetzler från Sociologiska institutionen, Lunds universitet (seminarium på engelska)

Antoinette Hetzlers personliga sida